Vähittäiskaupan kilpailustrategiat ja kilpailukeinot 23C61500

GD Star Rating
loading...

One Reply to “Vähittäiskaupan kilpailustrategiat ja kilpailukeinot 23C61500”

  1. Arvostelu: ryhmätyö jonkun suomalaisen yrityksen ketjukonseptista (presis ja sen palautus, syksyllä 2017 ei ainakaan tarvinnut tehdä kirjallista raporttia) 30% ja tentti 70%. Ei siis mitenkään työläs, mutta tentti vähän yllätti, että piti tehdä kahteen tuntiin neljä esseetä. Luennoilla ei pakollista läsnäoloa, mutta siellä kävi hyviä vierailijaluennoitsijoita, joista tuli myös kysymyksiä tenttiin, että sikäli vahva suositus luennoilla käymiseen.

    Tenttikysymyksiä on ollut aiheista:
    – Ansoffin tuote/markkinamatriisi
    – ketjukonseptit
    – markkinapaikat ja verkkokauppa, uhkia/mahdollisuudet
    – omnichannel markkinointi
    – Kaupan oma merkki vs brändimerkki, positiokartta, edut ja haitat
    – SERVQUAL
    – Kansainvälistymisstrategiat
    – Kaupan sijainti
    – asiakasarvot (luennon esimerkkejä)
    – Jakelukanavat
    – Hinnoittelustrategiaoli

    Monessa kysymyksessä pyydetty antamaan luennon esimerkkejä tai käyttämään esimerkkiyritystä. Joskus esimerkkiyritys oli annettu perustuen johonkin vierailijaluennoitsijaan (esim. Lidl ja sen kansainvälistymisstrategiat).

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.